Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Individualizovaná podpora žáků s PAS v období základní školní docházky
Skalová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v období základní školní docházky. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou popsány a definovány poruchy autistického spektra, a to dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův a Rettův syndrom a Dezintegrační porucha v dětství. Teoretická část práce je také zaměřena na principy a metody využívané ve vzdělávání žáků s PAS. V teoretické části jsou také popsána podpůrná opatření, která úzce souvisejí se vzděláváním žáků s poruchami autistického spektra. Praktická část této diplomové práce se věnuje především na vzdělávání žáků s PAS v rámci povinné distanční výuky, která nastala v důsledku epidemie šíření onemocnění COVID-19. Teoretická část této diplomové práce využívá výzkumnou metodu kvalitativního výzkumu. Jako výzkumná strategie ke zpracování kvalitativního výzkumu byla využita strategie polostrukturovaných rozhovorů. Cílem praktické části bylo odpovědět na výzkumné otázky, které se dotýkají problematiky individualizace výuky žáků s PAS v rámci běžné prezenční výuky, a především v rámci povinné distanční výuky.
Osobnostní pojetí dítěte v mateřské škole
ČERNÁ, Jitka
Tato bakalářská práce se zabývá osobnostním pojetím dítěte v mateřské škole v kontextu osobnostně orientované předškolní výchovy. Teoretická část seznamuje se základními předpoklady osobnostního pojetí dítěte a nejdůležitějšími věkovými zvláštnostmi, na které je nutné v předškolním vzdělávání brát zřetel. Dále je práce věnována vymezení podmínek k uskutečňování osobnostního pojetí dítěte v mateřských školách a objasnění pojmů osobnostní přístup a individualizace vzdělávání. V praktické části jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumu, prostřednictvím kterého bylo zjišťováno, jaké jsou skutečné podmínky a postoje předškolních pedagogů k realizaci osobnostního pojetí dítěte v mateřské škole. Následně jsou pojmenovány problémy, které vznikají v praxi předškolních pedagogů v souvislosti se zaváděním osobnostního pojetí vzdělávání do života mateřských škol.
Osobnost dítěte v kontextu rodiny a školy
NOVÁKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá současnými problémy individualizace vzdělávání a s ní spojeným rozvíjením osobnosti dětí předškolního věku. Teoretická část definuje výzkumné prostředí současné rodiny a současné mateřské školy, objasňuje pojmy {\clqq}individualizace vzdělávání`` a {\clqq}osobnostní pojetí dítěte`` a vyvozuje zásady pro optimální osobnostní rozvoj. Praktická část se zaměřuje na sledování nároků na dítě ze strany současných rodin a školy a tyto porovnává s výše uvedenými zásadami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.